2010. január 18., hétfő

Kétszínű

Vasárnap délután Pandorához voltam hivatalos. Kis összejövetelt szervezett, hogy megünnepeljük az éppen aktuális válását. Ez a harmadik a sorban, egy 81 éves angol nemestől vált el éppen.

“Vén hülye volt, csak a lovai érdekelték. Engem észre sem vett. Bár néha kaptam tőle almát és kockacukrot. ” Indokolta Pan a döntését.

A bulin ott volt Aidy, Nigel, Barry Kent, pár fejes a városházáról és én. Hogy ne menjek üres kézzel gyorsan összedobtam egy finom sütit, a keksz-szalámit (te jó ég hogy lehet így hívni…).

Az eredeti recept innen származik.

Na, de nem azért vezetek gasztroblogot, hogy csak úgy simán lemásoljak egy receptet. Ezért nem fogok kreatív blogger díjat kapni. Úgyhogy kicsit átalakítottam.

Az eredeti így szólt:

-10 dkg cukor

-4 evőkanál kakaó

-2 dl tej

-10 dkg sütőmargarin

-1/2 dl rum /vagy 1 rumaroma/

-50 dkg háztartási keksz

Elkészítés:

a kekszet nyújtódeszkán kissebb-nagyobb darabokra összetörjük, és nagy tálba tesszük, amibe könnyen össze tudjuk majd keverni a folyékony összetevőkkel. A cukrot, a vajat, a kakaót és a tejet, egy lábasban feltesszük melegedni, ha forrni kezd, lekapcsoljuk a lángot. A tűzről levéve beletesszük a rumot. Ráöntjük a darabolt kekszre, és összekeverjük. Egy celofánpapírra hosszában a masszából halmokat rakunk, szorosan henger alakúra feltekerjük, közben össze-össze nyomkodjuk, hogy ne legyen hézagos.


Én pedig két részre, feketére és fehérre osztottam az eredetit és így módosítottam:

fekete rész hozzávalók:

-10 dkg cukor

-4 evőkanál kakaó

-2 dl tej

-10 dkg margarin

-1 dl Bacardi Black rum /ha gyerekek is esznek belőle akkor 1 rumaroma

-1 csésze csökkentett koffeintartalmú kávé

-50 dkg háztartási keksz (fele darált, fele nagyobb darabokra tört)


fehér rész hozzávalók:

-10 dkg cukor

-2 dl tej

-10 dkg margarin

-50 dkg háztartási keksz (fele darált, fele nagyobb darabokra tört)


Külön-külön elkészítettem a 2 adagot. Majd egy őzgerinc formát kibéleltem folpackkal. Kezembe vettem egy szögmérőt és tudományos alapon a fekete masszát 45 fokban beletömtem a formába (olyan snassz lett volna simán két réteget csinálni, így sokkal izgalmasabb). Utána a fehéret is úgy, hogy kitöltse a megmaradt helyet. Aztán betettem a fagyasztóba. Ott 5 óra alatt jól összeállt és már vihettem is Pandorához. “Ez olyan, mint Adolf bácsikám és a nagyseggű néger nője!” jellemezte teli szájjal Barry Kent. Szóval, nagy sikert aratott…












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Traffic Counters
Tablet PC Store