2010. február 7., vasárnap

Házasság/griffin

Tegnap délután lagziban voltam. Hogy hol? A saját konyhámban. Pandora épp erre járt és felugrott hozzám. Jót beszélgettünk. Elmesélte mi történt vele az elmúlt hónapokban. Nos, a válása után megismerkedett egy japán nyúltenyésztővel. Ez most egy egészen fiatal szerzemény. Csupán 70 éves. De tudjuk, hogy a japánok fiatalosak a sok algát és halat tartalmazó étrendjük miatt. Youkoshi állítólag igazi szamurájok leszármazottja, de ő már nem ugrándozik esténként fekete ruhában gonosz embereket hajkurászva. Viszont imádja a tejbegrízt. Jó sok kakaóval. Témánál is voltunk, nekem is kedvencem.

De valami különlegessel akartam elkápráztatni Pant. Ezért kitaláltam, hogy oltár elé vezetem a tejbegrízt és a muffint. Nevet is adtam neki. A gríz és muffin szavakból jött a griffin elnevezés. De lehetne tejbemuffin is. A lényeg, hogy nagyon finom lett. Pan el is kérte a receptet…


Csináljunk tejbegrízt

0,5 liter tej

2 ek cukor

4 ek búzadara


Ha kész kihűtjük. Utána keverjünk hozzá

20 dkg lisztet,

1 sütőport,

1 vaníliáscukrot,

1 tojást,

10 dkg olvasztott margarint.



Aztán mehet is a muffinsütő tepsibe. Ha megsült, hintsünk a tetejére kakaót.



Jó étvágyat!



Ui.: A papír beleragadt a mufffinba. Amit nem értek. Eddig mindig szépen le lehetett húzni. Lehet, hogy a tejbegrízes alap miatt? Ha valaki tudja a megoldást kérem, ossza meg velem.

1 megjegyzés:

  1. Igen!
    Mert attól lágy lesz az egész muffin. Nekem a pudingosnál és a gesztenyésnél ragadt bele a papírba!
    Az ilyet érdemes kivajazott muffinfomába, nem papírral sütni.
    Habár kényelmesség miatt én is papírba sütöm, inkább csipegetve eszem:D

    VálaszTörlés

Traffic Counters
Tablet PC Store