2010. június 8., kedd

Tejbert

Vagy inkább kekszbegríz? Na de ne szaladjunk ennyire előre!
Baz Kent, a bőrfejű költő ifjúkorában besegített hajnalonta az apjának, aki tejesemberként hordta a tejet a város házaiba.



Persze Bazt nem a segíteni akarás, hanem a csinos háziasszonyok motiválták a 4 órai kelésre. A suliban büszkén hangoztatta is velük megesett kalandjait.
Állítólag minden reggel más nő ágyába bújt be tejkihordás ürügyén. Nem csoda hát, hogy úgy imádta a tejet. Vinni is, inni is. Enni meg pláne. Edna (az anyja) nem győzte neki kitalálni az újabbnál újabb tejes finomságokat. Amit csak tudott tejjel vagy tejből készült hozzávalóval helyettesített, hogy a kisfia elégedett legyen.
Mivel Baz hamarosan újra eljön hozzánk, megpróbáltam én is valami egyszerű, tejes finomságot kitalálni. Így született meg a Tejbert, vagy ha úgy jobban tetszik a kekszbegríz.





-Vegyünk elő tejet, cukrot, grízt, vajat és főzzünk egy jó sűrű tejbegrízt.
-Ha elkészült, essünk neki botmixerrel vagy töltsük turmixgépbe és krémesítsük, majd hagyjuk kihűlni.
-Az Albert kekszeket ragasszuk össze a tejbegrízzel és rakjuk szépen egymás után őket.
-Tegyük be az egészet a hűtőbe és várjunk vele egy napot.
-Másnap vegyük elő. Ízlés szerint szórjunk kakaóport a tetejére (esetleg a tejbegrízbe is tehetjük, akkor barna lesz az egész).
-Ferdén szeleteljük (szerintem én túl hamar hozzányúltam mert egyelőre nem tudom szépen szeletelni).



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Traffic Counters
Tablet PC Store