2010. október 7., csütörtök

Nagyonlájt (húsos pite)

Mákos tészta? - Ááááááááá!
Kolbászos, szalámis pizza? - Ne viccelj már!
Majonézes krumpli csülökkel? - Neeeeem!
Nutellás palacsinta?- Tilos!

Nigel epebaja szigorú diétát kíván. Csak light ételeket ehet. Semmi csokisat, zsírosat, olajosat, nagyon fűszereset. Már egészen megszokta, egyedül a spriccelős kolbászt sajnálja, amit minden reggel fél vödörnyi mustárral és friss kenyérrel együtt, kéjesen csámcsogva fogyasztott el a piacon.
Csak nekem volt furcsa amikor felajánlottam neki, hogy ebédeljen nálam, de minden ötletemre nemmel válaszolt. Így kénytelen voltam valami nagyon light ételt kreálni neki.
A húsos pitére esett a választásom, az könnyen kivitelezhető epebajos verzióban is.

Először is megcsináltam a tésztát:
30 dkg liszt
15 dkg vaj
2 tojás
3-4 kanál hideg víz
kis só

Aztán a tölteléket:
fél kiló darált disznó comb
1 fej vöröshagyma

bors
majoranna
Serpenyőben előpirítottam kicsit, biztos ami biztos alapon.

A tésztát kinyújtottam, beleigazgattam a piteformába és ralapátoltam a húst.
Utána rálocsoltam ez egészre egy nagyobb doboz 12%-os tejfölt, majd csíkokat tettem rá a megmaradt tésztából. Úgy 30-40 percig sütöttem 160 fokon, mielőtt kivettem volna (úgy 2 perccel a sütés vége előtt) megszórtam a tetejét félzsíros sajttal.
Az eredmény egy finoman illatozó de kicsit sápadt színű húsos pite lett.
(Ahogy megfigyeltem a light termékek mindig kicsit ízetlenebbek, színtelenebbek teljes értékű társaiknál.)
Ennek ellenére igazán finom volt, Nigelnek is ízlett. Fel is vette a "nyugodtan ehető" kategóriába.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Traffic Counters
Tablet PC Store